Itt a pénz, húzzunk vonalakat!

A képen látható vonalak a kormányzati béla esetleges tömegközlekedési hálózatát mutatják. Egy évtizedek múlva is esetleges állapotot.

Sajnos még az Építészfórumra feltöltött részletes bemutatás sem mutat be mindent a pályaműről. Kár, hogy még az ilyen nagy projektekről sincs fenn részletes dokumentáció az interneten. A kép a Hvg online-ról van linkelve.
A vasúti alagút olyannyira távoli, hogy ennél többet beszélni róla nem érdemes.

A Nyugati pályaudvar melletti buszállomás kérdése viszont annál inkább, hiszen a pályázat szerint ez megszűnik. A buszok elhelyezésének problémáját nem oldják meg. A City busz (már ha ez olvasható a kék vonal mentén) hamarosan megszűnik. A hatodik kerületet a Bajza utcán átszelő busz is új információ. Valószínűleg és remélhetőleg ilyen formában nem lesz belőle semmi.

Node, a lényeg, amiről eddig mindig szó volt. A kormányzati negyed az egyetlen esély, hogy *normális villamosfejlesztés történhessék középtávon.

A főváros eddigi terveiben a kiskörúti villamosok meghosszabbítása és a 12-14-es villamosokkal való összekötése szerepelt. Nagyon helyesen. Ugyanis elsősorban ezen a tengelyen van szükség a villamosközlekedés visszaállítására. A Podmaniczky utca ma is rendelkezik elég jó felszíni tömegközlekedéssel (72-es troli).

Újabban viszont felröppentek hírek a Podmaniczky utcai villamosról. Az Építészfórumon a dokumentumban már konkrét 11-es villamosról van szó. Nyilvánvaló, hogy minden vonal megépítésére nem lesz pénz, tehát vagy-vagy. Ilyen az esetleges Báthory utcai vonalvezetés is. Nem elvetendő dolog, de nem is elsődleges.

Később arról, hogy én mit is tennék a Nyugati térrel. Nomeg az aluljáróval.

*Lesz nekünk egy 1-es és 3-as villamos-hosszabbításunk. A gond csak az, hogy az új szakaszok hossza nyúlfarknyi, a projekt viszont meglehetősen drága ehhez képest. Az unióval akarják megfizettetni az utolsó kerticsap-javítást is. (Érdekes, hogy problémaként felvetették a tömegközlekedés előnyben részesítésének hiányát, de a megoldással nem foglalkoztak. Azt azonban megtudjuk, hogy a népligeti áramátalakítónál a kerticsap javításra szorul. Dehát nem meglepő, ugyanaz a Főmterv készítette, aki a kiskörúti bringasáv ellen is kardoskodott.) Az egész tanulmány egy vicc. Csak sajnos komoly.

Hozzászólás