Web -0.1

A web 0.1 webszemeteket gyújtő blogon tallózva jutott eszembe, hogy már régi vágyam valahol felhívni a figyelmet a Fővárosi Pedagógiai Intézet honlapjára. A mű színvonala alacsonyabb, mint az a honlap, amit 13 éves korom környéként csináltam az osztályomnak. A különbség a kettő között: én három hónapnál gyakrabban frisítettem és volt egy minimális esztétikai érzékeA Fővárosi Pedagógiai Intézet honlapjáról készült képernyőkép 2m (ha nem is sok). A beépített Dreamweaver gombok használata (ezeket látjuk a főlap mindkét oldalán) talán még elnézhető lenne. (Nem az: amikor én azt a bizonyos honlapot csináltam még nem tudtuk mi az a blog, mi az a Drupal vagy mi az a WordPress. Mára tudjuk!) De ettől a villódzó két képernyős ikontól behányok. Ha valakinek ismerősek a közelmúltból: ezt a stílust az Index megújúlásakor nyomták poénból egy lap erejéig. (Ha a távolabbi múltba kanyarodunk, akkor így nézett ki az ősi Internettó…) A Fővárosi Pedagógiai Intézet honlapjáról készült képernyőképHa kicsit tovább kattingatunk, láthatjuk: minden területen más Dreamweaver gombot használnak. De az egész akár tök mindegy is lehetne. Lehetne, ha nem lenne ebben is egy csomó közpénz. Tudjuk, hogy manapság senki nem csinál ingyen semmit, így honlapot se. Egy ennél sokkal magasabb színvonalú honlap azonban ingyen is létrehozható, gyakorlatilag semmi tudással. Például ha WordPress motort használunk. De nekem kelljen már könyörögni, hogy Budapest főváros egy közintézménye egy normális honlapot csináljon már magának…

Hozzászólás